۱۳۸۷ مهر ۲۸, یکشنبه

چرا اين وبلاگ را راه اندازي كردم ؟

سرآغاز گفتار نام خداست

مساله جزاير سه گانه ايراني سال‌ها برايم به عنوان يك سوال باقي مانده بود؛ اينكه اين جزاير چگونه از ايران جدا شد و چطور دوباره به ايران بازگشت. سال‌ها قبل وقتي در كتب تاريخ درسي مي خواندم كه چگونه بخش هاي وسيعي از خاك ايران به دليل نبود حكومت مركزي مقتدر و فرمانروايي شاهان نالايق از ايران جدا شده است در مورد اين سه جزيره كوچك هميشه يك علامت سوال مقابل رويم بود. اخيرا به دنبال فرصتي كه براي مطالعه و كار روزنامه نگاري در اين خصوص پيدا كرده ام و به خصوص بعد از گفتگو با اهالي فن ، اساتيد تاريخ و پژوهشگران روابط بين الملل به اهميت استراتژيك اين جزاير بيشتر پي بردم.
بسياري اعتقاد دارند اگر در خصوص جزاير سه‌گانه خليج فارس كاري جدي در عرصه ديپلماتيك و آكادميك صورت نگيرد در آينده‌اي نه چندان دور با صرف هزينه‌هاي بسيار هم نخواهيم توانست با چالش‌هايي كه در اين عرصه پيش‌رويمان قرار خواهد گرفت مقابله كنيم.
من هم به نوبه خود تلاش مي كنم در اين وبلاگ با نگاهي ژورناليسي به مساله جزاير بپردازم و آرشيوي مطبوعاتي و رسانه‌اي را درباره اين موضوع فراهم آورم.
اگر حتي يك ايراني بعد از خواندن و مواجهه با اين وبلاگ اطلاعاتي در مورد مساله جزاير به دست آورد براي من كفايت مي كند. مسعود لواساني /
28 مهر1387
تهران

هیچ نظری موجود نیست: