۱۳۸۸ اردیبهشت ۱, سه‌شنبه

درگیری شناورهای ایرانی و امارات در خلیج فارس

آیا اماراتی ها خواب هایی در مورد جزایر دیده اند؟!

امروز وقتی چند شناور دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نزدیکی سکوهای مبارک و پس از آن آب های ابوموسی در حال گشت زنی و انجام ماموریت های روزمره و معمول خود بودند دوبار از سوی شناورهای گارد ساحلی امارات مورد هدف و تیر اندازی قرار گرفتند.
با این اتفاق میان دو طرف تا دقایقی تبادل آتش صورت می گیرد ولی خوشبختانه از نیروهای هیچ کدام از طرفین ایرانی و اماراتی کسی کشته و زخمی نمی شود.
تا انتشار این مطلب در وبلاگ سه جزیره اخباری در مورد اعتراض جمهوری اسلامی به اقدامات اماراتی ها منتشر نشده است ولی برخی منابع اینترنتی که این خبر را منتشر کرده اند مدعی شدند مانند این اقدامات در دوماه اخیر باز هم تکرار شده است.
برخی بر این اعتقادند که افزایش حملات و تعارضات صورت گرفته از سوی نیروهای نظامی امارات نسبت به اهدافی وابسته به کشور ایران به دلیل تعلل و مسامحه مسئولان دیپلماتیک کشور صورت می گیرد.
همانطور که پیش از این در برخی نوشتارها و تحلیل های وبلاگ سه جزیه مورد اشاره قرار گرفته بود نشانه های متقن و غیر قابل انکاری از شدت گرفتن رفتارهای خصمانه امارات متحده علیه جمهوری اسلامی در ماه های اخیر مشاهده می شود که بدون شک حکایت از اتفاقت نا خوشایندی در آینده خواهد داشت.
سوالی که مطرح می شود این است که آیا امارات با پشت گرمی ایالات متحده یا بریتانیا خواب هایی در سر دارد؟!

هیچ نظری موجود نیست: