۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۲, شنبه

بعد از طرح ادعاهای واهی ارضی در مورد خاک ایران


دست اندازی اماراتی ها به اموال ایرانیان

درباره «امارات متحده عربی» ، کشوری که حدود 30 سال قبل در صحنه جهانی ظاهر شد و هم اکنون نسبت به بخشی از سرزمین کهن ایران ادعای ارضی دارد چه می شود گفت وقتی بشنویم دولت مردان اش اموال ایرانیان ساکن در امارات را به یغما می برند.
در پی بروز بحران مالی جهانی و رکود در صنعت ساختمان دوبی که به مدد فرار سرمایه از ایران و جذب سرمایه های سرگردان از کشورهای غربی چند سالی رونق گرفته بود، اینک شیوخ امارات برای جبران بخشی از خسارت های وارده به اقتصاد خود به فکر غارت اموال ایرانیان این کشور افتاده اند و در تازه ترین موارد اقدام به مصادره حدود 2 میلیارد دلار از اموال یک تاجر ایرانی به نام شهرام عبد الله زاده کرده اند.
این خبر را بخوانید:

مقامات ايراني هم به پرونده شهرام عبدالله زاده حساس شدند


سرمايه گذار ايراني مقيم دبي كه مدعي است اموال ودارايي هايش توسط يك مقام صاحب نفوذ اماراتي به صورت غير قانوني ضبط ومصادره شده است،مي گويد: رئيس جمهور وديگر مقامات ايران،وعده داده اند پرونده ويژه اورا ازراه هاي ديپلماتيك در تا مرحله" احقاق حق" پي گيري كنند.شهرام عبدالله زاده مي گويد نامه اي دراختيار دارد كه درآن،عبدالرضا شيخ الاسلام –رئيس دفتر رئيس جمهور- به نقل از محمود احمدي نژاد به منهوچهر متكي –وزير امورخارجه- نامه اي داده است كه درآن، به صراحت درمورد احقاق حق سرمايه گذار ايراني دستور صادر شده است.به گفته آقاي عبدالله زاده،با اين دستور ويژه، دستگاه ديپلماسي كشور موظف است نسبت به بازگرداندن حقوق ازدست رفته او از جمله بازگرداندن پاسپورت اقدام كرده ونسبت به مصادره اموال يك سرمايه گذار ايراني واكنش نشان دهد.شهرام عبدالله زاده همچنين گفت: ازطريق مقامات قضائي ايران،پي گير حقوق ازدست رفته ام هستم ودراين زمينه از شوراي مشترك بازرگانان ايران وامارات نيز درخواست كمك دارم.
وي افزود: براي به سرانجام رسيدن اين پرونده،هم چنان قضايا را پي گيري مي كنم وازطريق چند وكيل وبرخي دوستان در امارات و آمريكا به دنبال طرح موضوع در مجامع ومراكز حقوق بشرهستم.
وي گفت:مبلغي كه كيفر خواست براساس آن تنظيم شده، يك ميلياردو 900 ميليون دلار است. كيفر خواست من براين اساس شكل گرفته است كه من به صورت غير قانوني،حدود 60 روز بازداشت بوده ام ودراين مدت،با تهديد وارعاب مقامات امنيتي رمز گاوصندوق را اعلام كرده ام واين اتفاق باعث شد كه همه مداركم توسط شريك سابقم از بين برود. با اين حال مدارك مهمي مثل اسناد بانكي واوراق انتقال پول در ميان باقي مانده اسناد من وجود دارد كه اثبات مي كند من دروغ نگفته ام.
شهرام عبدالله زاده در مورد پي گيري مطالباتش از طريق مجامع بين المللي گفت:اخبار مربوط به اين موضوع در همه رسانه هاي بزرگ دنيا انعكاس داشته وباعث حساس شدن افكار عمومي جهان شده است.پيش ازاين در رسانه هاي دنيا درمورد نقض گسترده حقوق مالكيت درامارات متحده مطالب زيادي منعكس شده اما آن چه بر سر من آمده است، نشان مي دهد كه همه مطالب طرح شده با واقعيت انطباق دارد.
وي افزود: من فكر نمي كردم روزي با دارايي هاي من كه با صبر وتلاش به دست آورده ام،اين گونه برخورد شود.فكر نمي كردم ازسوي شيوخ امارات اين گونه مورد ظلم واقع شوم.رقم مصادره دارايي هاي من خيلي زياد است وجهان انگشت به دهان مانده است كه چگونه شيوخ امارات چشم بر واقعيت هاي اين جريان بسته اند.با اين حال سيستم قضائي امارات پي گير اين جريان است وبا وجود فشارهايي كه برآن وارد مي شود، هنوز به پي گيري مطالبات خود اميدوارم.وي درمورد واكنش مقامات ايراني به اين جريان گفت: چندي پيش نامه اي به رئيس جمهوري وديگر مقامات ايراني ارسال كردم ونسبت به ظلمي كه نسبت به من صورت گرفته،درخواست كمك كردم كه اين موضوع واكنش رئيس جمهور ايران را برانگيخت ودستور پي گيري صادر شد.
وي افزود: دروهله اول نسبت به نقض حقوق شهروندي من اعتراض صورت گرفته.يعني درمورد اين كه اجازه خروج به من نداده اند، اعتراض صورت گرفته اما به عنوان يك ايراني،انتظار بيشتري دارم.من خواهان موضع گيري مقامات ايراني هستم به اين دليل كه بيش از 500هزار ايراني در امارات زندگي مي كنند وبحران اقتصادي امارات،دارايي هاي آنها را نيز تهديد مي كند.تا جايي كه من اطلاع دارم،مقامات ارشد قضائي ايران هم نسبت به اين جريان اعتراض كرده وازسوي مقامات اتاق بازرگاني هم نامه نگاري هايي صورت گرفته است.
شهرام عبدالله زاده درپايان اين گفت وگو تاكيد كرد ؛به عنوان يك فعال اقتصادي فكر مي كنم اقنصاد امارات روبه زوال مي رود.هم اعتراض هايي كه درمورد خليج فارس مطرح كرده اند وهمواره فارس را ازخليج هميشه فارس حذف مي كنند وهم اين كه نسبت به ايراني ها رفتارهاي اهانت آميز درپيش گرفته اند.وي افزود: بحران جهاني هم اقتصاد امارات را متلاشي كرده ومزيد برعلت شده است.با اين حال بدنام شدن امارات در مورد نقض گسترده حقوق مالكيت باعث شده است كه سرمايه گذاري خارجي روند معكوسي درپيش گيرد.دليل بد رفتاري شيوخ امارات هم به اين موضوع برمي گردد كه مي ترسند سرمايه ايرانيان كه چيزي حدود 300ميليارد دلار ارزش دارد،از امارات خارج شود.
به نقل از تارنمای ایرانیان انگلیس :

هیچ نظری موجود نیست: